Wednesday, February 4, 2009

Mulet och lite guppande

Surfdag: Kanaha
Segel: 5.3
Bräda: Mistral
Vågor: 3 meters
Tid på vattnet: 2 timmar
På vattnet: Jag & Foppa
& Johan

Mulet och lite trisst väder så dagen gick mest i matens tecken.
Lunchen på Panda Express var inget att skriva hem om... (gjorde jag just det?.. ok)

Var tvungen att ta tag i vindsurfingsutrustningsproblematiken som efter gårdagen hängde över mig. Ny mast på Hot, en Bigwave 400 ifrån HotRod. Med brottgaranti.. Går det av är det bara att hämta en ny.. Känns som om ett besök där är inbokat inom 2 veckor :-) Mera vågor antågandes. Lämnade även in seglet för prisförslag... Såg inte så farligt ut.

Foppa ringe ifrån Kanaha där folk börjat ge sig ut efter att vinden öka aningens. Vågorna fanns kvar sedan gårdagen men hade minskat någon meter. Riggade och stack ut. Hade inte tänkt bli så långvarig men när vinden ökade tillräkligt för planing ut till vågorna och jag fick en fining direkt så blev jag kvar på vattnet. Foppa hade en riktigt bra dag och fick många bra vågor. Själv hade jag problem att ta mig ut efter varje våg med det hyrda Hot 5.3 Smack seglet... Inge vidare segel!!

Ungefär 2 timmar på vattnet med ett par sköna vågor var det dags att ge sig av hem för middagsbjudning. M & W samt Foppa var inbjudna på lite fisksoppa. L stog för matlagningen och jag utfodrade barnen. Fisksoppan innehöll Mahi-Mahi, Lax samt färska räkor med saffran... L vet vad hon pysslar med!

W hade lagt in addressen på GPS:n så dom upp on-time vilket man får säga är ovanligt (ialla fall för M). M har blivit betydligt bättre men man vet aldrig :-)

Barnen gick och la sig själva och somnade utan en protest!

Middagen avslutades med Mauikaffe (Vanillla & Macadaminan nut) med nygräddade pannkakor med kanel och socker samt en klick grädde!

1 comment:

  1. beta sais:
    It was delicious, thank You!
    Trist stavas med ett ESS...

    Hälsar B&W

    ReplyDelete