Tuesday, February 3, 2009

Tokspolad igen

Surfdag: Kanaha
Segel: 5.3
Bräda: Mistral
Vågor: 4 meters
Tid på vattnet: 15 minuter (45 simmandes)
På vattnet: Jag & Foppa

Aargh!!!!!

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt... Första delen av dagen regnade bort och vi sammanstrålade på Moana Cafe i Paia för lite förmiddagskaffe... Vädret analyserades och lite svenska dagstidningar samt andra bloggar. Fick ett meddelande att Jens hemma i Sverige hade det tråkigt med brutet bäckenben och var fikasugen så jag tog ett kort av min bulle och kaffe och mailade honom. Hoppas det smakar :-)

Det blev stor debatt om vilket bullkort som blev bäst... synpunkter??
(nu ser ialla fall inte bullen bränd ut.. det var den iofs inte heller :-)

Foppa hade myror i brallan och när regnet avtog och vinden tilltog så drog vi ner och kollade secret för att se om det skulle bli någon hoppträning. Konstigt, inga vidare vågor där men man såg att det såg stort ut på Kanaha... Karavanen gick vidare.

Väl framme på Kanaha såg det ut att vara minst logo size på vågorna, runt 3 meter. Riggade 5.3 och gick ut före Foppa. Fick 3 vågor innan jag gav mig ut igen. Kom jäkligt fel och hamnade mitt där vågorna bryter utan vind. Självklart kommer dagens största våg... Mast... Smack!!! Hela utrustningen gick sönder. Masten av och seglet revat där masten bröts. Även brädan gick sönder... FAN!!! Började simma innåt land... Cirka 500-600 meter. Simma Simma Simma. Fick tag på en kille som ropade dit Foppa. Simmade 20 minuter halvvägs in innan Foppa kom och började bogsera mig bakom sig. Rätt klurigt och jobbigt att hänga i hans bakstropp och samtidigt hålla i mina egna grejor. Tog väl ytterligare 15-20 minuter innan man var tillbaka på land. Helt slut!! Tur att man har grejorna försäkrade... Hoppas Trygghansa kan reglera detta lite snabbt... Får väl hyra prylar närmsta dagarna!!

Lunch på lemongrass och hem för lite relax....

2 comments:

  1. beta sais:
    I have some pictures (video)on Your swimming-situation to-day (bad quallity)!

    ReplyDelete
  2. Ajaj, inge kul med så mycket paj. Jag och Ola_H körde Kuau i bra bit över mast men det va inge vidare. Kass vinkel och ingen bra ordning på vågorna, kom mest i toppar här och där.
    Ola blev inspolad i tavaras bay och fick ett poäng i Kuau Cup. Grattis Ola!

    ReplyDelete