Tuesday, February 17, 2009

Foppa hem och ryggen paj

Så drog Foppa hem till kära Sverige. Vi firade av honom en gång till genom att gå på Kafe "Cafe Des Amis" i Paia och äta deras "Crepès avec Cinnamon des sucre" eller vad det nu skulle heta på köksfranska. Gott hur som helst.

Nu börjar vi sakna Sverige lite smått och att åka hem känns som en helt ok tanke!

Innan fikat hängde vi på Kanaha ihopp om lite surf men kroppen sa ifrån. Vi behövde lite vila. Dessutom kändes det som en bra ide att spara sig lite till bättre dagar nu när vågorna verkade komma tillbaka...

Dagen efter vill jag helst glömma. Hade packat iordning allt för att dra till beachen när jag böjde mig ner för att plocka upp kameraväskan... Pang!! Som att ryggen bara gav vika... Föll som en fura ner på golvet. L trodde jag höll på att dö eller något som jag såg ut. Trodde först att det var ett ryggskott men såhär 24 timmar senare så vet de sjutton om det inte är något med disken ialla fall. Ryggskott brukar involvera att höften låser sig. I allafall mina ryggskott. Har inte orkat pallra mig till läkaren och vet inte vad det skulle göra för skillnad. Kanske borde jag det för att reseförsäkringen skall täcka bortfallet av semester.... Hatar akutmotagningar!

Japp.. Fick ialla fall tid att blogga lite nu på kvällen. Igår sov jag minst 12 timmar.

Något kul då? Ja E går som ett proffs! Även med skor och hon älskar det. Hon vill gå nästan hela tiden! Perfekt inför hemresan med långflyg. Blir nog ett par vändor i planet! :-)

V ligger i hårdträning inför kommande fotbollsskola som vi anmält honom till. L coachar förtillfället och dom har övat bredsida och vristskott och nickar... Tja vet inte vad han ska med fotbollsskola till... Imorgon blir det volleyskott och bicykleta's :-)

Själv ska jag sura :-)

1 comment:

  1. Kära F.
    Jag blir så nostalgisk & gråtmild när jag läser Din blogg.

    Resan tidig morgon, upp till vulkanen tillsammans med F & V:r T. Resan utlöst av V:r T och hans tankar om ... dinosaurier!
    Minns Du? Förstår Du?

    Kram från M, Mor-San!

    ReplyDelete