Sunday, February 1, 2009

Hookipa med ny telefon

Surfdag: Hookipa
Segel: 5.3
Bräda: Mistral
Vågor: 3 meter
Tid på vattnet: 45 minuter
På vattnet: Jag & Foppa

Startade dagen med att försöka upprätta kommunikaion möjligheterna. Med en dåligt fungerade internet uppkoppling och noll mobiler att tillgå kände vi oss isolerade. Ungefär som på en öde ö.
Åkte till Kahamanu Center och hittade en ny nokia mobil på Radio Shack för 20 dollar!!! Helt galet. Kaffe på starbucks och lite lek för E & V innan vi stack vidare till Paia för lunch på Cafe Mambo with regular Tortilla Espaniola.

Eftermiddagen bjöd på en kort Hookipa surf och sedan ner till Kihei/Wailea för middag med M&W som spenderat sin första semesterdag på Maui.
Lyxmiddag bjöds vi på Steakhouse Ruth Chris. Rib eye steaks och lamracks!! Lite goda jumbo shrimps till förrätt. Burp!!! Nu sover vi nog gått. Ska bara vänta ut att cappucinon lämnar kroppen :-)
W somnar nog senare med sin dubbla espresso.

Hookipa sessionen var helt ok. Lite lite vind. Hade ett par bra vågor. Fick till och med fart nog att dra på en bakåtloop. Landade den dock inte. Tyckte att jag kollat att det inte var fler vågor på gång in bakom det jag hoppade på.
Jo det fanns ett par lurandes bakom och jag blev inspolad. Just att hoppa på Hookipa kostar energi om man inte landar hoppen.... Vi får köra lite mera träning på secret istället någon dag!

OCH!! Jag hade ingen telefon i fickan så vill någon ringa går det bra!!

Lite mer valkort

No comments:

Post a Comment