Saturday, January 31, 2009

E på gång!

Surfdag: Kanaha & Hookipa
Segel: 5.3
Bräda: Mistral
Vågor: 3 meter (ibland mast)
Tid på vattnet: 1,5 timmar
På vattnet: Jag & Foppa

Innan jag går in på oväsentligheter som vindsurf så måste jag ju berätta om något STORT.
E tog sina första steg idag!!!! Hon är själv helt överlycklig. Så glad att det tyvärr inte gått att få en kommentar ifrån henne :-)
Coachen L kanske ska öppna egen praktik!

Fem steg som mest. Tror att det skulle kunna bli ett par till men hon blir så till sig att hon måste stanna och ge sig själv en applåd.
Och motaga resten av publikens applåder. En blivande teaterapa??



Oops.. Glömde ju gårdagens höjdpunkt... Jag Kuau:de L's telefon. Alltså surfade med L's telefon i shortsen... Och varför hade jag L's telefon.. Jo för min har gått sönder (av sig själv).
Tur att L's var en riktigt gammal en...

Så till surfen... Gick ut och tröttade ut oss på Kanaha helt i onödan. Plattvatten och dåligt med vind. Vi gav upp ganska snart och drog till Krispy Kreme. Som en cafe + fabrik med bara munkar.
Choklad, dubbel doppad i choklad. Trippel o.s.v... Med äppelcider, med strössel.. Vi klämde totalt 6 stycken med en Cappucino till. Återbesök inbokat (kanske borde boka ett till läkaren också??).

Efter det till Hookipa där man blev strandsatt med Foppa. En snabb 45 minuters session med helt OK vågor. Det kom in några styggingar emellanåt, kanske mast. Eller knähöga som en känd swedish-local-hookipa rippare brukar säga.
Fick faktiskt rätt många vågor för ovanloghetens skull. Dock riktigt runt med vind på insidan och ganska lurigt. Dom vanliga proffsen syntes till. Levi, Mark Angulu, Robby Swift och Kai Lenni. Fan dom ställer allt dom ger sig på.

Vi blev sedan ståendes på stranden och snackade bort sista halvtimmen innan vinden gick från lätt till nästan obefintlig.

Hem till en cesarsallad och lite fredagsmys.

Imorgon ska kameran med till Hookipa... Jag och Foppa ska turas om är det tänkt. Vi får se hur det slutar.

Just det. Morsan & Werner (hädanefter M&W) har landat på ön. Tyvärr har vi inga telefoner kvar så vi önskar M&W välkomna till Maui... Aloha!!


Var tvungen att ta en bild på deras reception på hotellet... Inga hotell i Sverige som har receptionen utonhus året om :-)

No comments:

Post a Comment