Thursday, January 29, 2009

Solen tillbaka

Surfdag: Kuau
Segel: 5.3
Bräda: Mistral
Vågor: 3 meter
Tid på vattnet: 45 minuter
På vattnet: Jag & Foppa


Vi var överens när vi vaknade att vi faktiskt längtade efter lite sol efter två dagar med ihållande regn. Efter frukosten drog jag och V till lekparken samt matade hästarna i parken. Precis när vi skulle gå kom ett hästsläp åkandes och V förklarade pedagogiskt för mig att hästarna skulle åka på utflykt till vulkanen på eftermiddagen. Tja varför inte...

Hem och samla ihop resten av ligan numera med samma efternamn. Har numera börjat slänga mig med frasen "my wife". Märkligt :-)
Vi testade en ny del av Baldwin beach. Foppa var redan där och tyckte att den var bra... Bra.. Då det fanns många bruttor i bikini.. Inget för en man i min position! L tyckte att det "blåste lite väl mycket på den stranden" :-)

V tränade surf i ett rätt så stort beachbreak.. Han avancerar.
V & E visar alltid uppskattning när pappa bygger sandslott med (åt) dom genom att omdelbums förstöra dom... Argh!!!

Marodör 1
Marodör 2


Skjutsade hem familjen för em surf på Hookipa. Ganska dåligt med vind och mycket folk ute så vi åkte ner till Kuau där resten av svenskligan var ute och rippade. Johan & Kate samt Ola med familj. Blev ett kortare pass då jag fortfarande känner av sviterna ifrån tidigare sjukdom. Vågor runt 2-3 meter. Har svårt att hitta rätt på Kuau. Kommer alltid fel mellan bryten.

Snappade ett kort på Hookipa med lite valar i backdroppen...

Samt ett tillhörande plask när dom landar...

Sedan hem med en Al pastor burrito ifrån Fiesta time.. Gott som vanligt!
Nu är det vind varje dag en vecka framöver och ett inkommande större swell till helgen.

Hoppas!!!

Och just det... Jag har nu .. på riktigt adderat surfdag2, surfdag3, surfdag4.

2 comments:

  1. Njut av livet, här är det mest förskylningar och kallt...

    Aloooha

    Calle N

    ReplyDelete
  2. Hej Calle,

    Det ska nog lösa sig... Synd att ni kommer "så sent" på året. Fast det är ju lite kallt i vattnet så här års... 25.. burr :-)

    ReplyDelete