Tuesday, January 20, 2009

Fleming Beach

Trötta på norra sidan drog vi över till West Maui för lite turistande. Målet var Kapalua eller Honolua bay. Vi hamnde till slut på DT Flemming Beach Park efter att ha missat Kapalua avfarten. Efter att vi klivit ur bilen insåg vi att vågorna var rätt stora när man hörde dom bryta mot stranden. Runt 2 meter rakt upp på stranden. Till och med V insåg att detta inte var en dag att öva surf på. Vi köpte med lite Subway mackor.

Beachbreaket var rejält (vågorna bryter rakt upp på stranden) och Foppa gick ut för att bodysurf. Blev rejält spolad. Vågorna var rätt fina och efter att ha lovat en kompis att plåta lite tubande så lånade han L's kamera som är vattentät för att ta några coola foton.


(Fr) -Tappa in kamera ... Du får hålla rätt hå......
(Foppa) - Det è lugnt!
(Fr) - Sista jag....
(Foppa) - De è lungt!

Foppa går ut i vattnet och börjar fota. Tror att han fått ett riktigt bra kort och vänder rutinerat ryggen mot vågorna och börjar kolla foton. SMACK!!! en feting i ryggen och tja... Kameran är borta.

Foppa kommer upp och hämtar dykglasögon med svansen mellan benen. Efter att ha spenderat 15 minuter ansluter jag till letandet. Helt plötsligt blir det klart i vattnet mellan vågorna och jag ser kameran. Plockar snabbt upp den och stoppar den i fickan. Låter Foppa leta 5 minuter till som straff samt ger några bitska kommentarer. Snacka om att han såg lättad ut. Ungefär som efter ett toabesök i Marocko... För dom som varit där :-)

Bilderna ligger kvar i lilla kameran i bilden och jag orkar inte....

V klarade inte av att bara titta på vattnet utan skulle prompt i. Jag hängde på och lät honom känna på några mellanvågor... När en hyffsad kom så släppte jag hans han och lät honom spolas upp på stranden.. Rejält omtumlad hoppades jag att effekten skulle bli att han skulle återgå till sandslottsbyggandet... Nope! Vi måste hitta större vågor...




E & L var på strålande strandhumör och sken som en sol hela dagen och lyckades unvika att äta sandkakor.

Efter att ha fått nog av a/d-vitamin drog vi till Kàanapali för lite afterbeach. Hula Grill fick sitt andra besök denna resa och vi gjorde som vanligt. Beställde in det vi tog sist. Hula Grill Pupu Platter. Lite plock. Coke till barnen (Foppsen inkluderad) och en Lava-Flow till Pappa.


Dagen avslutades med ett kvällsdopp... Fan vad fint!




Just D, imorgon smäller det vindsurf mässigt. 4 meter's svall med 15 sekunders period betyder förmodligen STORA vågor och VIND ... Ser PERFEKT ut närmsta fyra dagarna.. Känns att det var länge sedan då det börjar krypa i benen och håren på armarna reser dig vid bara tanken... Power!

4 comments:

  1. Ååå jag skulle ge vad som helst för en lava-flow nu...den ser för jävla nice ut.

    ReplyDelete
  2. Tjo, din son har namnsdag idag så nu får du allt gå och köpa en tårta.

    ReplyDelete
  3. Oops!!! Får gratta honom i efter hand.. Å nadra sidan skulle du ha sett läsken han fick... Foppa skulle lägga ut en bild. Hand blev helt överlycklig. Lava flow:en är nog den godast drink jag druckit.. Recept finns i tidigare bloginlägg :-) Vi hörs!

    ReplyDelete
  4. Long time no see (no sea either!):
    Missade ÄVEN JAG Viktors namnsdag!!!

    Måste testa Lava Flow vid tillfälle...
    Hälsa familjen!
    beta.

    ReplyDelete