Saturday, February 7, 2009

Hyfsad dag med vind

Surfdag: Kanaha
Segel: 5.3 Ego
Bräda: Mistral
Vågor: 3 meter
Tid på vattnet: 3h
På vattnet: Jag & Foppa


Startade tidigt med sol&bad på babybeach vid 10-tiden. Prognoser visade vind på eftermiddagen och vi slukade en ManaFoods sallad och avlutade med Kaffe på Maui Roosters. Wow snacka om att dom har andra grejor i kaffet på Maui Roosters. Helt annat tryck och man behöver inte beställa en extra shot för att få rätt smak.

Väl på Kanaha så har Foppa redan riggat och är på väg ut. Riggade i raketfart och anslöt. Körde ett tre timmars pass och var helt slut när jag kom in. Rätt bra vågor och idag med lite tryck i vinden. Hade ett riktigt bra bakåtförsök som jag hade landat om jag bara commit:at lite bättre.

Hem och tog det lugnt med barnen och åt lite middag. Foppa ville ta en lördagsöl i Paia och efter att V somnat tog jag bilen ner vid 21-tiden. En öl och en cola på Flatbread tillsammans med dagens special pizza. Ingen höjdare. En snabb sväng förbi Charlies där ett band rev av ett par låtar... Hemma igen strax efter 11 då Paia var ganska dött.

L plockade fram kameran på stranden och tog några kort. Supertack gumman!!! Tränade lite arial's på nedre sektionen där vågen är liten men brant och lättläst.

1 comment: